Home Staging v číslech

JE STATISTICKY DOKÁZÁNO, ŽE HOME STAGING…

Výrazně naplňuje očekávání kupujících (potvrdilo přes 95 % makléřů)

- Nabídnutá podoba vlastního domova ponouká kupující k nabídce (potvrdilo 81 % kupců)

Prodá i těžko prodatelnou nemovitost (28 % kupců přiznalo, že by u takové nemovitosti byli ochotni akceptovat jiné nedostatky)

Výrazně ovlivnil kupní cenu (50 % nemovitostí se prodalo o 10 % lépe)

                                                                                - Donutil klienty investovat do úprav 1 % z prodejní ceny, návratnost 1000 %

Tato čísla vyplývají z výzkumu provedeného na konci roku 2014 v USA Americkou asociací realitních makléřů (NAR), kde je Home Staging na svém vrcholu. V ČR je Home Staging teprve v počátcích, ale i my se určitě za pár let dočkáme zajímavých čísel. Průzkumu se zúčastnilo 3500 nemovitostí, jejichž prodej se provedl díky Home Stagingu. Cílem mimo jiné bylo dokázat, kolik peněz navíc je možné získat z prodeje nemovitosti, kde byl Home Staging zrealizován.

Mrkněte na to sami:                      

\"\"

NAR oslovila také 2300 svých členů, aby zjistila, co jim Home Staging přináší:

  • 49 % makléřů zastupujících kupce nemovitosti udává, že většina kupujících je během obchodu ovlivněna Home Stagingem a dalších 47 % uvedlo, že Home Staging ovlivnil jejich klienty částečně
  • 46 % se díky on-line prezentaci odhodlá přijít na osobní prohlídku, 45 % z nich reaguje pozitivně na cenovou nabídku, díky úpravám zohledňujícím vkus kupců
  • 32 % makléřů zastupujících kupce věří, že u nemovitostí upravených Home Stagingem jsou kupci ochotni zaplatit cenu vyšší o 1 až 5 %. 19 % tvrdí, že Home Staging nemá žádný vliv na cenu a 16 % je přesvědčeno, že naopak zvyšuje horní hranici ceny o 6 až 10 %.
  • U nemovitostí ošetřených Home Stagingem je průměrná doba strávená v nabídce na trhu o 81 % kratší

A poslední zajímavé číslo je, že každý člověk je zhruba po 2 letech života v domácnosti neschopen objektivně posoudit vzhled a vybavení svého domova. Je zcela normální, že máme sentimentální vztah ke svým věcem a nedokážeme se na ně dívat z perspektivy kupce a to nám obvykle brání vhodně investovat do vylepšení (průzkum americké Asociace Home Stagingu RESA 2012).

Díky průzkumu nemůžeme zpochybňovat to, že Home Staging rozhodně nefunguje.. Je nutné ale připomenout jednu zásadní věc. Využijete-li při prodeji Vaši nemovitosti pomoc realitní kanceláře, vybírejte tu kvalitní, která ve svých službách nabízí i Home Staging a která je schopna Vám takovou službu nabídnout i ZDARMA.

________________________________________________________

Další články

                       Jak Silva použila Home Staging                                                              Dají na nás!

                            \"\"                                                      \"\"