Jak připravit nemovitost k prodeji?

Příprava nemovitosti a vytvoření marketingového plánu

Většinou první, co majitele při prodeji nemovitosti napadne je: „Jak prodat svou nemovitost za co nejvyšší cenu?“

Má k ní často i citový vztah, protože v ní často prožil podstatnou část svého života. Zažil tam krásné chvíle se svými blízkými, spoustu radostí, ale někdy i starostí. Náš domov je našim zrcadlem - na stěnách je prostřednictvím obrázků zachycen celý náš život - děti, rodina, přátelé. Poličky máme plné upomínkových předmětů. Celá nemovitost je odrazem naší osobnosti a my k ní máme citové pouto, a tak to má být. Ale uvedu ještě jeden příklad - když si jdete koupit auto, vybíráte si podle svého stylu, potřeb a přání. Chcete, aby auto bylo v perfektním stavu, funkční, hezké a tak akorát veliké. A to vše nejlépe bez sebemenší stopy po předchozím majiteli. Stejné je to i u nemovitostí. Na lidských bytostech je krásné, že jsme každý jiný a každý máme rád něco jiného. Na to by měl každý majitel při prodeji své nemovitosti myslet především.

 

Proměňte svůj domov na nemovitost - produkt

Proměňte svůj domov na nemovitost - produkt, který osloví drtivou většinu zájemců. V dnešní době máme na trhu nový nástroj jménem „home staging“. Ptáte se: „A co je vlastně ten home staging?“ Česky bych to nazval přípravou nemovitosti na prodej. Kdybyste prodávali svoje auto a chtěli na něm udělat home staging, znamenalo by to auto pečlivě uklidit a vylepšit, dotáhnout všechny šroubky, opravit vše do takové podoby, aby měl zájemce pocit, že jde o dobrou koupi a správné rozhodnutí, a aby kupující neměl důvod váhat, nebo smlouvat o ceně kvůli drobným zavadám. V případě realit je prvním krokem nachystání nemovitosti k prezentaci tak, aby nemovitost vypadala co nejlépe a nalákala co nejvíce potencionálních kupců. Pro prezentaci potřebujete kvalitní fotodokumentaci a třeba i videoprohlidku, která je nejnovějším trendem. Svým klientům vždy radím, jaké konkrétní kroky by měli provést před samotným focením. Od důkladného úklidu, přes odstranění osobních věcí až po případné přesunutí nábytku tak, aby se prostor co nejvíce opticky zvětšil. Vždy je třeba se přizpůsobit konkrétní situaci. Poté přichází na řadu realitní makléř, který je vybaven základním dekoračním materiálem, jako jsou např. přehozy na postel, polštáře, dekorační květiny a další neutrální dekorační předměty, pokud to vše už doma samozřejmě nemáte. Makléř zhodnotí a doplní vaši nemovitost nezaujatým pohledem, což je přínosem.

Dalším krokem je samotné focení. Prodáváme nemovitost, ne nábytek. Proto je třeba fotit tak, aby byla vidět především dispozice bytu a prostor, ne jednotlivé kusy nábytku. Fotoaparát s malým ohniskem je základ pro úspěšné nafocení vaší nemovitosti. Sami budete překvapeni, jak velká bude reakce na prezentaci vaší nemovitosti na realitních serverech po těchto úpravách. Velký počet zájemců je prvním krokem k úspěšnému zvýšení ceny.

Ale to samozřejmě není vše. Určitě Vás napadnou otázky typu: “Takhle budu muset chystat nemovitost na každou prohlídku? To přece není reálné. Nedělal bych nic jiného.“ Co s tím? Mě napoprvé napadalo to samé. Není to ale tak náročné a vše se dá udělat rychle a efektivně.

________________________________________________________

Další články

Jak vytěžit z prohlídky co nejvíce?                                    Mám kupce na svou nemovitost! Co, ale neopomenout?